کاوان ملک | خرید ملک در گرگان | رهن و اجاره ملک در گرگان | اطلاعات کسب و کار نظا

بهترین تفرجگاه در گرگان

بهترین تفرجگاه در گرگان

اگر اهل شهر گرگان نیستید اما دوست دارید کمی تفریح کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم کمی با این شهر آشنا شوید و اطلاعاتی را درباره این شهر به دست بیاورید.

شهر گرگان در شمال کشور واقع‌شده است و مرکز استان گلستان است. در سال 1376 به‌صورت رسمی این شهر و منطقه اطراف آن به استان گلستان تبدیل‌شده است.

نام قدیم شهر گرگان استرآباد بوده است. پیشینه این شهر زیبا چند هزارساله است و در دوره‌های گوناگون تغییراتی داشته است. در زمان‌های قدیم گرگان سه محله اصلی داشته است به نام‌های نعلبندان، میدان، سبزه مشهد که از محله های اصلی شهر به شمار می رفته است.

گفتنی است که شهر دارای گذرگاه های فرعی هم بوده است که هر کدام اسم مخصوص به خود را داشته است.

کم کم با تمایلات مردم شهر به فرهنگ آپارتمان نشینی بافت قدیمی شهر از بین رفت و جایش را به بافت جدید داد.

شهر گرگان سه منطقه شهرداری دارد که شهرداری منطقه یک در خیابان مصطفی خمینی بنا شده است و شهرداری منطقه دو در بلوار قدس خیابان چاله باغ واقع شده است.

ناهارخوران از معروف‌ترین جاهای دیدنی گرگان و زیباترین جنگل‌های ایران است. اگر به این شهر سفر نکرده باشید هم حتماً نام این جنگل را شنیده‌اید. دقت کرده‌اید که رفتن به بیشتر مناطق گردشگری در بهار توصیه می‌شود.

 اما درباره ناهارخوران اصلاً چنین توصیه‌ای به شما نداریم، نه اینکه فکر کنید بهار ناهارخوران زیبا نیست. بلکه به این خاطر که ناهارخوران در هر فصل و هر زمانی بی‌اغراق بسیار زیبا و دیدنی است.

ناهارخوران زیبا با درختان انبوه و هوای مطبوعش به خاطره‌ای شیرین از بهار و البته خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از پاییز طلایی بدل می‌شود. اصلاً قصد نداریم در حق زمستان و تابستان این جنگل‌ دیدنی اجحاف کنیم.

 پس اگر از آن دسته مسافرانی هستید که دلتان برای رفتن  به جنگل در زمستان پر می‌کشد، حتماً به سفری به ناهارخوران در این فصل هم فکر کنید. تابستان هم که دیگر جای توصیه و نصیحتی باقی نمی‌گذارد.

برای خرید ملک در شهر گرگان می توانید به مشاوره خرید املاک در گرگان مراجعه کنید کاوان ملک همراه شماست.

آبشار زیارت

گرگان شهر سبزی است که جنگل‌های زیبایی دارد. پس بدیهی است که رودخانه‌ها و چشمه‌های طبیعی فراوانی هم داشته باشد. یکی از مکان های دیدنی گرگان هم آبشار زیارت است.  در جنگل ناهارخوران آبشاری هم به همین نام وجود دارد که ارتفاع آن به ۱۶ متر می‌رسد. این ارتفاع زیاد است و ایستادن کنار آب جاری از آبشار زیارت در تابستانی گرم می‌تواند، حال و هوای خوبی به همراه داشته باشد.

این آبشار از انشعابات رودخانه خاصه‌رود است و تابستان‌ها و بهار، آبشار دوستان یا بهتر است بگوییم طبیعت ‌دوستان باصفای بسیاری از آن دیدن می‌کنند.

 

 

دریاچه توشن

دریاچه توشن از جاهای دیدنی گرگان است که با وجود احاطه شدن با جنگلی سرسبز، تصویری رویایی شبیه کارت‌پستال می‌سازد. آب و هوای دریاچه توشن هم مانند حال و هوایش زیبا و مطبوع است.

منطقه سردانسر

سردانسر، دشتی است وسیع و سبز که بیشتر به خواب و رویایی سبز شبیه هست تا واقعیت. شاید بگویید، دشتی سبز که دیگر این همه تعریف اغراق‌آمیز لازم ندارد. اما اگر بدانید که سردانسر، دشتی است فراخ با اسب‌هایی زیبا و رها که در این طبیعت ناب جولان می‌دهند.

جنگل توسکستان

توسکستان در حوالی ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی گرگان است. همان‌طور که گفته شد، هوای این جنگل خنک است. یعنی اینکه حتی در تابستان‌ها هم اسیر رطوبت شرجی محیط نمی‌شوید. حتماً متوجه‌اید که در چنین شرایطی، زمستان‌های سردی در جنگل توسکستان به وجود می‌آید. پس برای دیدن آن باید برای فصل‌های تابستان و بهار برنامه‌ریزی کنید.

اگر قصد خرید آپارتمان در شهر گرگان  و یا رهن و اجاره آپارتمان در شهر گرگان را دارید می توانید با خیال راحت به کاوان ملک مراجعه کنید.

 

 

https://kavanmelk.com