کاوان ملک | خرید ملک در گرگان | رهن و اجاره ملک در گرگان | اطلاعات کسب و کار نظا

چگونگی خرید ملک در گرگان

چگونگی خرید ملک در گرگان

راه های خرید ملک

همه آنچه که قرار است درباره راه های خرید ملک در گرگان بدانید. جابه جایی هرساله، رفتن از این آژانس معاملاتی املاک به آن آژانس معاملاتی املاک، چانه زدن هر ساله با صاحب خانه برای اجاره بها و...از جمله مشکلاتی است که مستاجران با آن روبرو هستند. به همین خاطر مستاجران و زوج های جوان گرگانی به فکر راهی برای خرید ملک در گرگان و رهایی از این دغدغه های فکری هستند.

راه های متنوعی برای خرید ملک در گرگان و شهرهای دیگر وجود دارد که افراد می توانند با رعایت آن ها صاحب خانه شوند که این راه ها عبارتند از:

خرید ملک با حسابگری و آینده نگری

آمار بالای مستاجری بخصوص در شهرهای بزرگ مانند گرگان کارایی راه های قدیمی برای خرید ملک را به چالش کشیده است. امروزه دیگر نمی توان با روش های گذشته صاحب خانه شد.

پس می توان به صراحت بیان کرد که خرید ملک در گرگان و دیگر شهرهای بزرگ ایران با توجه به ریسک زیادی که دارد باید برمبنای حسابگری و آینده نگری صورت بگیرد و افراد تنها در صورتی موفق می شوند که از مدیریت صحیح منابع مالی، برنامه ریزی درست، پس انداز و صبر و حوصله زیادی برخوردار باشند.

پس انداز کردن، راهی ارزان برای خرید ملک و خانه دار شدن

همه ما می دانیم خرید ملک در گرگان و دیگر شهرهای بزرگ با دو دوتا چهارتای حقوق کارمندی و کارگری در یک مدت کوتاه امکان ندارد و بازار مسکن نیز بدون هیچ توجهی به این حسابگری های مردم در حال طی کردن مسیر خود است. پس با این حال تنها راه حل این مشکل پس انداز کردن است. همه ما می دانیم که با مبلغ کم نمی شود خانه خرید. اما با پس انداز کردن و کم کم جمع کردن می توان مبلغ قابل توجهی را برای خرید خانه جمع کرد و صاحب خانه شد.

اگر افراد این پول ها را در حساب هایی قرار دهند که سود مشارکت سالانه به آن ها تعلق می گیرد پس در مدت کوتاهی دستیابی به مبلغ زیادی امکان پذیر می شود. افراد برای موفقیت در پس انداز کردن باید برای خود یک هدف را تعیین کنند و برای رسیدن به آن برنامه ریزی داشته باشند.

ترفندهایی برای کاهش هزینه های جانبی در خرید ملک

خرید ملک در گرگان

هزینه های جانبی هنگام خرید ملک مانند پرداخت حق کمیسیون بنگاه معاملات ملکی، خرید لوازم جدید برای منزل، حق باربری و...مبلغی را که برای خانه مورد نیاز است را افزایش می دهد. پس برای جمع کردن این هزینه ها بهترین روش، پس انداز کردن است. برای این کار بهتر است که افراد حداقل پنج تا ده درصد از درآمد کل و حقوق ماهیانه ی خود را پس انداز کنند و برای پیشگیری از وسوسه شدن برای خرج آن پول، بهتر است که در اول ماه آن مبلغ را از حقوق و یا درآمد ماهیانه خود کم کنند و در حساب بانکی که به این منظور افتتاح شده است واریز نمایند.

راه های دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان هزینه های جانبی را کاهش داد و پس انداز را برای خرید هرچه زودتر خانه در گرگان و شهرهای دیگر افزایش داد که این راه ها عبارتند از:

1-استفاده کردن از مواد غذایی ارزان و خریدن آن ها به صورت عمده که به صرفه تر باشد به جای خریدن مواد گران قیمت

2-به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس شرکت واحد و مترو استفاده شود

3-صرفه جویی کردن در مصرف انرژی، تماشا کردن هرچه کمتر تلویزیون علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه ی برق می شود اثر تبلیغات را نیز در بیننده کاهش می دهد و او ترغیب به خریدهای غیر ضروری نمی شود.

4-فروختن وسایل غیر ضروری، کم کردن سفرهای غیر ضروری و عدم خرید وسایلی که می توان آن ها را در منزل و با کمترین هزینه ساخت.

خرید ملک با وام مسکن

گاهی اوقات افراد مبلغ زیادی را پس انداز کرده اند. در این شرایط تنها مبلغ کمی برای خرید ملک نیاز دارند که برای تهیه آن می توانند درخواست وام مسکن دهند. البته افراد باید این توانایی را در خود احساس کنند که هر ماه می توانند علاوه بر خرج و مخارج زندگی قسط های وام را نیز پرداخت کنند؛ بنابراین استفاده از وام مسکن برای خرید ملک در گرگان و دیگر شهرها زمانی توصیه می شود که افراد یک منبع درآمد ثابت و مطمئن داشته باشند. البته این نکته قابل ذکر است که وام هایی که برای خرید خانه به متقاضیان وام داده می شود درصد بهره آن نسبت به وام های دیگر خیلی پایین است.

نوسازی خانه قدیمی، روشی برای خانه دار شدن

یکی دیگر از راه های خرید ملک در گرگان، خریدن خانه های قدیمی و فرسوده می باشد. افراد خانه های قدیمی را با مبلغ کمتری خریداری می کنند و بعد با تخریب و نوسازی آن خانه ها، صاحب خانه می شوند.

روش کار به این شکل است که متقاضی خرید خانه که حالا دیگر سرمایه گذار و ناظر نیز می باشد با انبوه سازان یک قرارداد منعقد می کند که بر اساس آن مراحل ساخت و هزینه های آن برعهده شرکت انبوه ساز می باشد و در پایان کار چند واحد از خانه ساخته شده به مالک تعلق می گیرد.

پیش خرید ملک

پیش خرید ملک

یکی دیگر از راه های مطمئن و ارزان برای خرید ملک در گرگان و صاحب خانه شدن، پیش خرید خانه های نیمساز است که در آینده به فرد خریدار تحویل داده می شوند.

پیش خرید به افراد این حس اطمینان را می دهد که در آینده ای نه چندان دور صاحب خانه می شوند. البته باید گفت این روش خانه دار شدن برای افرادی که هنوز ازدواج نکرده اند بسیار مناسب است چون دغدغه و نگرانی زیادی برای زمان تحویل آن ندارند و اگر به موقع تحویل داده نشود زیاد دچار ضرر و زیان نمی شوند.

کاهش هزینه اجاره بها با نقل مکان به آپارتمان کوچکتر

اگر افراد قصد خرید ملک در گرگان و یا شهرهای دیگر را دارند و با کمبود سرمایه روبرو شده اند می توانند با اجاره یک واحد آپارتمان کوچکتر و در یک منطقه ی ارزانتر تا حدودی هزینه های مربوط به اجاره خانه را کاهش دهند. این کار باعث می شود که فرد بتواند هر ماه مقدار اختلاف اجاره بهای خانه قبلی را با اجاره بهای خانه کوچکتر که در آن زندگی می کند را پس انداز نماید.

 

 



لینک های مفید این مقاله

راهنمای جامع خرید ملک و اپارتمان در شهر گرگان

راهنمای جامع رهن و اجاره ملک و اپارتمان در شهر گرگان

مشاور املاک خوب و با تجربه در شهر گرگان



 

https://kavanmelk.com