کاوان ملک | خرید ملک در گرگان | رهن و اجاره ملک در گرگان | اطلاعات کسب و کار نظا

راهنمای خرید ملک در گرگان

راهنمای خرید ملک در گرگان

راهنمای خرید ملک در گرگان

بسیاری از سرمایه‌داران به دنبال روش مناسبی برای ذخیره و نگهداری سرمایه هستند. یکی از روش‌های عالی و موثر برای حفظ سرمایه، خرید ملک است. خرید ملک در شهرهای مختلف ایران دارای ارزش‌های متفاوتی است. گرگان یکی از شهرهایی است که برای خرید ملک مورد توجه قرار می‌گیرد، مخصوصا برای کسانی که می‌خواهند در یک شهر خوش آب‌وهوای شمالی زندگی یا سرمایه‌گذاری کنند. برای خرید ملک در گرگان نیاز به راهنمایی جامع و کامل دارید.

 

مزایای خرید ملک در گرگان چیست؟

خرید ملک در گرگان می‌تواند یک معامله پرسود برای مشتریان و صاحبان سرمایه باشد. در واقع شهر گرگان دارای ویژگی‌های قابل توجهی برای خرید ملک است.

خرید ملک در گرگان

معرفی گرگان

گرگان مرکز استان گلستان و یکی از شهرهای شمالی و خوش آ‌ب‌وهوا ایران است. نام گلستان در سال 1376 برای محدوده شهر گرگان و نواحی اطرافش انتخاب شد. گرگان در نواحی مجاور با صحرای ترکمنستان دارای آب‌وهوای گرم و نیمه‌بیابانی است و در سایر نواحی با آب‌و‌هوای معتدل مدیترانه‌ای شناخته می‌شود.

جمعیت شهر گرگان 274,438 نفر است. در این شهر، قومیت‌های مختلف نظیر ترک‌های قزلباش و آذربایجان، فارسی‌زبان، مازندرانی، ترکمن، سیستانی، بلوچ و قزاق زندگی می‌کنند. بیشتر مردمان این منطقه را فارسی‌زبانان تشکیل می‌دهند.

طبیعت جذاب شهر گرگان

گرگان مکان‌های زیادی برای تفریح و گردشگری دارد. این مکان‌ها سالانه گردشگران و توریست‌های بسیاری را از نقاط مختلف ایران و جهان به سوی خود جذب می‌کنند. آبشار رنگو، دیوار دفاعی(این دیوار سومین دیوار از نظر طول است)، رودخانه پلنگ پا، بنای تاریخی میل گنبد، آبشار لوه، پارک ملی گلستان (اولین پارک ملی ایران)، پارک جنگلی کردکوی، مسجد جامع و پارک جنگلی ناهارخوران از جاذبه‌های گردشگری شهر گرگان است.

 

تقسیم‌بندی شهر گرگان

برای خرید ملک در گرگان باید نواحی پایین شهر و بالا شهر را بشناسید. این موضوع برای افرادی که قصد سکونت در ملک را دارند، اهمیت به‌مراتب بیشتری دارد. در شهرهای چندقومیتی نظیر گرگان هر منطقه و محدوده به یک قومیت اختصاص می‌یابد. از این رو پیش از خرید ملک در گرگان باید اطلاعات لازم را در مورد آن منطقه به دست آورید.

خرید و فروش ملک در گرگان

گرگان نیز دارای تقسیمات فرهنگی، احتماعی و اقتصادی است و به نواحی مرکزی، پایین شهر و بالای شهر تقسیم‌بندی می‌شود. تقسیم‌بندی شهر بر مبنای مناطق بر خرید و فروش ملک در گرگان تاثیر مستقیم دارد.

بالا شهر گرگان چه ناحیه‌ای را در بر می‌گیرد؟

برعکس بسیاری از شهرها و استان‌ها، محدوده بالا شهر گرگان را ناحیه جنوبی شهر(از نظر موقعیت جغرافیایی) در بر می‌گیرد. وضعیت اقتصادی مردم گرگان در محدوده جنوب شهر مناسب‌تر است و موقعیت شغلی بهتری دارند. به همین خاطر بیشتر خانه‌های شیک و لوکس در این محدوده از شهر گرگان قرار گرفته‌اند.

 مناطق بالا شهر گرگان شامل: شهرک مخابرات، جانبازان، جنگل ناهارخوران، سروش، فلکه کاخ(ولیعصر) و... است.

خرید ملک در ناحیه مرکزی شهر گرگان

برای خرید ملک در گرگان می‌توانید نواحی مرکزی شهر را انتخاب کنید. این نواحی با قیمت متوسط از دیگر نواحی شناسایی می‌شوند. در واقع اگر به دنبال ناحیه قدیمی و اصیل برای خرید ملک هستید، ناحیه مرکزی گرگان را انتخاب کنید. گلشهر، پارس، طالقانی، خیابان حافظیه، فلکه شهرداری، عدالت، علی محمدی و... از مناطق مرکزی شهر گرگان است.  

پایین شهر گرگان چه ناحیه‌ای را شامل می‌شود؟

ناحیه شمالی شهر گرگان را به عنوان پایین شهر می‌شناسند. وضعیت اقتصادی این ناحیه ضعیف‌تر بوده و خانه‌ها ارزش بالایی برای خرید ندارند. قیمت اجاره یا رهن ملک نیز بسیار کمتر از مناطق جنوبی شهر گرگان است. در ناحیه پایین شهر گرگان با صرف هزینه کم می‌توان خانه مناسب معامله کرد.

ویلاشهر، فردوسی، شهرک امام، شهرک مولوی، فلکه شهدا، سعدی، ترمینال، جهاد مرکزی، زیرخط کمربندی، بلوار انتظام، کاشانی، مدرس، شهرک شهریار، حافظ و... از مناطق پایین شهر گرگان است.

 

نواحی پیشنهادی منطقه مرکزی گرگان

 خیابان امام خمینی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های گرگان برای خرید ملک پیشنهاد می‌شود. این خیابان در مجاورت بازار بوده و جزء ناحیه مرکزی شهر گرگان به حساب می‌آید.

 بازار نعل‌بندان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین قسمت‌های مرکزی شهر است. در این بازار می‌توان محصولات ارگانیک و سالم همچون میوه، سبزی و... را خریداری کرد.

میدان اصلی شهر گرگان، میدان شهرداری است که در ناحیه شرقی به میدان کریمی منتهی می‌شود. میدان کریمی بهترین جگر سراها را دارد و پاتوق مناسبی برای جگر خوران را فراهم می‌کند.

ارزش خرید ملک در گرگان

 

نواحی پیشنهادی در بالا شهر گرگان

خیابان ولیعصر یا فلکه کاخ بوتیک‌های جذاب و زیبایی را در خود جای داده است. ولیعصر مراکز خرید متنوع و شیکی دارد. در واقع در این ناحیه می‌توان بهترین لباس‌ها، کفش‌ها، اکسسوری‌ها و... را خریداری کرد.

در امتداد خیابان ولیعصر، بلوار نهارخوران قرار دارد. با توجه به موقعیت پارک، دو طرف این بلوار با درختان پوشش داده شده و همین موضوع زیبایی بلوار را دوچندان می‌کند. زیبایی این بلوار باعث شده تا بیشتر گرگانی‌ها این محدوده را برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، تفریح، گردش و... انتخاب کنند.

 خیابان سرخواجه گرگان نیز به فروش موبایل، لوازم خانگی، کیف و کفش و... معروف است. این ناحیه جاذبه‌های بسیاری برای خرید ملک در گرگان دارد.

خیابان سروش گرگان از موقعیت بسیار خاصی برخوردار است و همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد این ناحیه را برای خرید ملک در گرگان انتخاب کنند. خیابان سروش را با خانه‌های ویلایی رو به جنگل می‌شناسند. این خیابان در قسمت انتهایی پارک جنگلی النگدره قرار گرفته و به عنوان مرکز آپارتمان‌های رو به جنگل شناخته می‌شود. قطعاً خانه‌های ویلایی این ناحیه گزینه گران‌قیمت و ارزشمندی برای خرید ملک در گرگان هستند.

شهر گرگان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، جاذبه‌های تاریخی نیز دارد. خیابان لشگر این شهر را به عنوان یکی از خیابان‌های تاریخی شهر می‌شناسند. پادگان تاریخی و تالار فخرالدین اسعد گرگانی در خیابان لشگر قرار گرفت‌اند. در این خیابان علاوه بر بناهای تاریخی می‌توان خانه‌های قدیمی با سقف سفالی، گالری و نمایشگاه‌های متعدد و... را مشاهده کرد.

مهم‌ترین عوامل در خرید ملک

قبل از خرید ملک باید عوامل تاثیرگذار بر روی خرید و فروش ملک را مورد توجه قرار دهید. موقعیت خانه یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید ملک است. در واقع موقعیت ملک ارزش و قیمت‌گذاری ملک را تعیین می‌کند.

وسعت و بزرگی ملک از دیگر عوامل تاثیرگذار در خرید ملک هستند. قطعاً ملک‌های وسیع طرفداران بیشتری دارند.

سال ساخت نیز در قیمت‌گذاری و خرید و فروش ملک در گرگان و... تاثیرگذار است. خانه‌های قدیمی گزینه چندان مناسبی برای خرید نیستند.

جمع بندی

خرید ملک در گرگان می‌تواند یکی از معاملات پرسود باشد. شهر گرگان به سه ناحیه بالا شهر، پایین شهر و ناحیه مرکزی تقسیم‌بندی می‌شود. هر کدام از این نواحی با قیمت‌گذاری متفاوتی از دیگر نواحی شناسایی می‌شوند. برای خرید و فروش ملک در گرگان باید امکانات و امتیازهای هر منطقه را مورد توجه قرار دهید.

 

 



لینک های مفید این مقاله

راهنمای جامع خرید ملک و اپارتمان در شهر گرگان

راهنمای جامع رهن و اجاره ملک و اپارتمان در شهر گرگان

مشاور املاک خوب و با تجربه در شهر گرگان



 

https://kavanmelk.com