راهنمای رهن و اجاره ملک در گرگان

راهنمای رهن و اجاره ملک در گرگان

راهنمای رهن و اجاره ملک در گرگان

راهنمای رهن و اجاره ملک در گرگان >> به صورت کلی اجاره و رهن خانه بر اساس دلایل مختلفی مانند اقامت، دانشجویی، گردشگری و .. رخ می دهد.

در این بین نکات مهمی وجود دارد که رعایت آن ها تنها مختص به مستاجران نمی باشد و مالکان نیز باید این نکات مهم را در نظر بگیرند.

براساس گزارش هایی که به تازگی منتشر شده است، اگر تا 2 یا 3 سال قبل امیدی برای خانه دار شدن خانواده ها در ایران وجود داشت، شرایط به گونه ای پیش رفته است که متاسفانه افراد زیادی تن به اجاره نشینی داده اند و امیدی به خرید خانه ندارند.

به همین علت فرقی نمی کند مالک و یا مستاجر باشید، مهم این است که در هنگام رهن و اجاره خانه در گرگان و چه در دیگر نقاط کشور، حواستان باشد نکاتی را که در ادامه بیان می کنیم مد نظر داشته باشید.

برای رهن و اجاره آپارتمان در شهر گرگان حتما از یک مشاوره املاک خوب در گرگان کمک بخواهید تا با مشکل مواجه نشوید.

نکات مهم در رهن و اجاره ملک

  • یکی از مهم ترین عوامل بعد از قیمت خانه، نبودن صاحب خانه در آن جا می باشد. خانه ی بدون صاحب خانه قطعا آزادی مستاجر هم بیشتر می کند.
  • خانه ای را انتخاب کنید که خالی باشد و برای اثاث کشی مشکلی پیش نیاید.
  • همیشه محل زندگی خود را نزدیک به محل کار خود انتخاب کنید.
  • برای اجاره و رهن خانه، به تعداد طبقات خانه نیز دقت کنید. در آپارتمان های پر واحد، پیگیری تمام مسائل مربوط به ساختمان، بر عهده ی مدیر ساختمان می باشد. در نظر داشته باشید هر چه تعداد واحد ها کمتر باشد، مشکلات کم و سکوت و آرامش بیشتری در آن جا پا بر جا خواهد بود.
  • به نمای بیرون از خانه نیز توجه داشته باشید، نظافت دیوار ها، حیاط، باغچه، راه پله ها و آسانسور از نکات حائز اهمیت می باشد. همین طور از رفتار درست همسایگان نیز مطمئن شوید.
  • خانه های قدیمی را برای رهن و یا اجاره انتخاب نکنید، زیرا امکان دارد با خرابی وسایل و یا ترکیدگی لوله ها مواجه شوید. خانه های 3 تا 10 سال ساخت، برای اجاره توصیه می شود.
  • از اخلاق و رفتار صاحب خانه می توانید از همسایگان پرس و جو کنید.
  • خانه هایی که آسانسور درون خانه تعبیه شده است را انتخاب نکنید، زیرا صدای بالا و پایین رفتن آسانسور مخل آسایش می باشد.
  • خانه های مربع و مستطیل شکل را انتخاب کنید و از نورگیری کامل آن مطمئن شوید.
  • بررسی آشپزخانه بسیار مهم است، از تعداد کابینت ها، نحوه قرار گرفتن یخچال، ظرفشویی، لباسشویی و گاز را در ذهن مجسم کرده و مطمئن شوید به اندازه ی کافی جا برای هر کدام از آن ها وجود دارد.
  • اگر ساختمان دارای معایبی باشد، از همان ابتدا بررسی شده و هنگام عد قرارداد قید شود تا بعد از تخلیه، موجر مدعی مسئولیت شما در مورد آن نشود. درستی تاسیسات ساختمان بسیار مهم می باشد و رفع کلیه عیوبی که به چشم می رسد بر عهده شما خواهد بود.
  • در هنگام عقد قرارداد، دقت داشته باشید که حتما شناسنامه مالک و اصل سند را شخصا رویت کرده باشید و مالکیت وی بر شما اثبات شود.
  • اگر دارای وسیله نقلیه هستید، قبل از آن حتما از وجود پارکینگ مطمئن شوید تا هر شب بر سر جای پارک با دیگران بحث نکنید.
  • توصیه می شود زیاد به فکر خانه های نوساز نباشید، زیرا علاوه بر گران بودن، در بیشتر موارد، صاحب خانه برای تامین پول خرید خود آن را اجاره داده است و احتمال اینکه سال آینده مجبور به ترک آن باشید زیاد است.

سخن پایانی

این روزها با بالاتر رفتن قیمت خانه ها، اجاره نشینی نسبت به قبل افزایش یافته است، در این میان بهتر است مستاجران و موجران با رعایت نکاتی بتوانند با کمترین مشکل مدت زمان اجاره را پشت سر بگذارند و مشکلات را به حداقل برسانند.

برای خرید ملک در شهر گرگان و یا خرید آپارتمان در شهر گرگان حتما با یک مشاوره خرید ملک در گرگان مشورت کنید تا به نتیجه عالی و دلخواه خود برسید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *